De bootverkoop trek weer aan, zo stelde Hanse Yachts vast na de evaluatie van de resultaten van de verkoop op de beurzen in Londen, Parijs en Düsseldorf. Op Boot 2014 wist de Hanse Group meer dan 40 jachten te verkopen, zo meldt de werf uit Greifswald duidelijk opgelucht. ,,Alhoewel de markt uitdagend blijft, stellen we toch vast dat de constante vernieuwing van de product range niet zonder effect blijft,” aldus Dr. Jens Gerhardt, CEO van HanseYachts. Hij verduidelijkte dat de multi-merken strategie toelaat een breed consumentenbereik aan te spreken.
Hanse heeft meerdere merken in portefeuille, Dehler, Hanse, Fjord, Moody, Sealine en Varianta.
Tijdens Boot 2014 ging de belangstelling vooral uit naar de nieuwe modellen, waaronder de Moody 54DS, de nieuwe Sealine F380 en de nieuwe Hanse 505.
Hanse Yachts ging recent door een herstructurering en een overname waarbij de meerderheidsaandeelhouder de investeringsgroep Aurelius uit Munchen werd. Volgens Hanse staat de inbreng van Aurelius garant voor een verdere ontwikkeling van nieuwe modellen binnen elk merkbereik.