Wereldprimeur Marex 310 Sun Cruiser op Boot Düsseldorf 2017

De Marex Sun Cruiser 310 is resultaat van een evolutie. De Sun Cruiser serie is sinds 1988 in het Marex programma in drie verschillende edities aanwezig geweest. De geheel nieuwe Marex 310 zal worden geïntroduceerd tijdens Boot Düsseldorf 2017.

Cockpit

Het cockpit gedeelte heeft een enorm zitgedeelte welke plaats biedt aan maar liefst 10 personen rond een grote klapbare tafel. Dit zitgedeelte kan eenvoudig tot (zonne)bed omgebouwd kan worden. In vaarrichting is er voor dit zitgedeelte aan stuurboord de stuurstand met stuurbank, die plaats biedt aan 2 personen. Aan bakboord is een extra zit in vaarrichting. Het grote zwemplateau volgt de lijn van de eerdere nieuwe Marex modellen en is groot en praktisch. Zo kan men eenvoudig van en aan boord komen via het zwemplateau bij achter- en zijwaarts aanmeren. Verder zijn er 2 grote bakskisten welke ook als bankje gebruikt kunnen worden. Het voordek is makkelijk en veilig te bereiken dankzij de brede gangboorden.

Onderdeks

De kombuis is te bereiken via 2 treden vanuit de cockpit en bevindt zich aan bakboord. Deze is voorzien van spoelbak, kooktoestel en grote (170 L) koelkast. Verder is er voldoende opbergruimte. Aan stuurboord is de middenhut met een tweepersoonsbed van 1,60 m. breed en een lengte van 2,00 m. Er zijn diverse ramen die mede zorgen voor voldoende ventilatie. Bij de ingang van de hut is een klein zitgedeelte en een stahoogte van 1,91 m. dat omkleden veraangenaamd. Deze zelfde stahoogte is in de voorhut aanwezig waar tevens een groot tweepersoonsbed en diverse kastruimte te vinden zijn. Erg mooi is het zicht naar buiten dankzij de doorlopende ramen in de romp. Tussen beide hutten aan stuurboord bevindt zicht de natte cel met wasbakje, douche en toilet.

Varen

Dankzij de standaard Volvo Penta D4- 300 pk dieselmotor is de Marex 310 niet alleen te gebruiken op kleine wateren, maar zeker ook geschikt voor het grote water en de rivieren. De snelheid kan dankzij het motorvermogen eenvoudig aan stroming en golfslag worden aangepast. De voortstuwing wordt verzorgt door een z-drive van Volvo Penta met duoprop voor maximale efficiency en trimmogelijkheden. De stuurstand is overzichtelijk en ergonomisch vormgegeven. Er is rekening gehouden met ruimte om extra apparatuur in te bouwen.

Innovatief

Zoals iedere Marex is ook de nieuwe 310 erg praktisch en vol kleinere en grotere innovaties. Vaak is het probleem van een open boot, dat het enige tijd kost om deze geheel af te sluiten met diverse losse tentdelen. Bij de Marex 310 behoort dit ‘gedoe’ tot het verleden.
In de dakconstructie is namelijk een schuifdaksysteem geïntegreerd. Dit bestaat uit twee schuifgedeelten. Eén aan de voorkant en één aan de achterkant van de instrumentendrager. De schuifdaken kunnen in verschillende posities vastgezet worden. De rest van de tent zit verstopt in de opbouw en hoeven dus niet ingeritst te worden. Deze is namelijk vanuit de opbouw als een gordijn rondom dicht te trekken. Simpel en snel!

Specificaties

Rompvorm: V
Lengte: 9,64 m
Breedte: 3,24 m
Diepgang: 1,07 m
Gewicht (leeg): 4500 kg
Slaapplaatsen: 4+2
Dieseltank: 500 l
Watertank: 280 l
Vuilwatertank: 150 l
Accucapaciteit: 4x 95 Ah + 1x 95 Ah
Breedte gangboorden: 25 cm
Stahoogte: ca. 1,91
CE categorie: B
Prijs: vanaf €204.768 incl. 21% BTW

De Boarnstream International Motoryachts heeft sinds de jaren ‘70 een sterke relatieband met Marex en is sinds 2002 exclusief dealer voor de Nederland.

Meer informatie vindt u op http://www.verkoop-boarnstream.com/marex/