– Boten, duiken, surfen, kanoën en vakanties in 16 beurshallen –
1.500 exposanten, meer dan 60 landen en meer dan 1.000 boten.
Vanaf 18 januari is Düsseldorf weer negen dagen lang het centrum van de internationale watersportindustrie. Met 1.500 exposanten in 16 tentoonstellingshallen en meer dan 1.000 boten en jachten, toont boot levendig zijn wereldwijde aantrekkingskracht. Bedrijven uit meer dan 60 landen zullen aan boord zijn en wereldpremières, technische innovaties op het gebied van accessoires, uitrusting, voortstuwing en duiken presenteren, evenals aantrekkelijke bestemmingen voor watersport over de hele wereld.
De omvang van boot is indrukwekkend en een blik op de exposantenportefeuille laat zien dat de ‘who is who’ weer aan boord is. Een enkel bezoek aan boot Düsseldorf vervangt dus talloze afzonderlijke reizen naar verschillende bedrijven. “Wanneer de hele wereldmarkt op hetzelfde moment op dezelfde plaats is op een beurs als boot, creëert dat een extreem aantrekkelijke sfeer voor ons als fabrikanten en dealers. In Düsseldorf ontmoeten we precies ons publiek om het komende seizoen in te luiden met de beste contacten. Voor bezoekers is er ook de unieke mogelijkheid om het aanbod van topmerken, interessante nieuwkomers en specialisten direct met elkaar te vergelijken. Als woordvoerder van de exposerende industrie en vertegenwoordiger van de bootmotorenbranche kan ik iedereen die geïnteresseerd is alleen maar aanraden om in januari 2025 naar Boot te komen. Nergens anders wordt een marktplaats met dit aanbod aangeboden. De timing van boot past perfect in de agenda van een watersportliefhebber. De boten liggen na een grondige inspectie in de winterverblijven en iedereen weet welke investeringen nodig zijn voor het komende seizoen”, beschrijft bootvoorzitter Robert Marx als vertegenwoordiger van de exposantenbranche de marktsituatie.
Exposanten uit meer dan 60 landen voeren de vlag – boten, duiken, surfen, kanoën en vakanties
Op de aankomende bootshow voeren bedrijven en bestemmingen uit meer dan 60 landen de vlag. Fabrikanten uit Italië zijn koplopers, gevolgd door Nederland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Maar ook bedrijven uit Polen, Oostenrijk, de VS, Griekenland en Turkije zijn aanwezig met grote presentaties. De Franse Beneteau Group is de onbetwiste grootste exposant op de beurs, met stands in de motorboothal 1 (Jeanneau Motorboats, Beneteau en Fourwinns), hal 4 (Beneteau Outboards, Wellcraft), de luxejachthal 6 (Prestige), de charter-/bestemmingshal 13 (Beneteau Concept) en de zeilhal 16 (Beneteau/Jeanneau en de catamaranscheepswerven Excess en Lagoon). Groupe Beneteau is ook opnieuw hoofdsponsor van het duurzaamheidsforum ‘blue innovation dock’ in hal 10 op boot 2025. Informatie over het programma is hier te vinden: https://www.boot.com/en/Visit/B2B_Section/Professional_Program/blue_innovation_dock
Iedereen aan boord! – Hallen 1 tot 17 zijn een echte ‘Who’s Who’ van de industrie
De hallen voor motorboten en motorjachten lezen als een top van de industrie en zijn volgeboekt. Betaalbare, volledig uitgeruste motorboten in Hal 3 zijn vooral interessant voor beginners. Gezinsvriendelijke en gezellige motorjachten zijn te vinden in Hal 1. Scandinavische marktleiders en internationale innovators zijn aan boord in Hal 4. Superboten in Hal 5 worden gedomineerd door illustere namen die je honger naar meer aanwakkeren. Hal 6, met zijn internationale luxelijnen, laat ook niets te wensen over. Fans van de trendy ribs en power ribs vinden een ware stortvloed aan fabrikanten in Hal 9.
Alles aan boord’ is het motto voor fabrikanten van allerlei soorten bootaandrijvingen met Honda, Kawasaki, Mercury, Suzuki, Tohatsu, Yamaha (allemaal in hal 3), Torqeedo, Volvo Penta of Yanmar (allemaal in hal 10). Ook veelgevraagd zijn de leveranciers van belangrijke en soms zelfs onmisbare accessoires voor de watersport in Hall 9, 10 en 11. Hier strekt het aanbod zich uit van SVB, Europa’s grootste dealer in technische watersportuitrusting, tot hightech leveranciers als Garmin en topmerken in vaarkleding. Spinlock biedt voor alle bootfans op de beurs en in de boot.club een speciale veiligheidsgordel aan, een blauwe Altobelt met het bootlogo en witte ‘We love water’-opdruk. En last but not least moet je ervoor zorgen dat je eigen boot voldoende verzekerd is om voorbereid te zijn op stormschade. Jachtverzekeraars zoals Pantaenius en Schomakers (beide in Hal 10) of Kuiper Verzekeringen (Hal 1) kunnen hierbij helpen. Duikliefhebbers kunnen terecht in hallen 11 en 12, waar ze internationale marktleiders zoals Aqua Lung, Cressi, Mares, Padi en SSI vinden, evenals een breed scala aan leveranciers, trainers en aantrekkelijke duikbestemmingen.
Alles aan boord’ is het motto voor fabrikanten van allerlei soorten bootaandrijvingen met Honda, Kawasaki, Mercury, Suzuki, Tohatsu, Yamaha (allemaal in hal 3), Torqeedo, Volvo Penta of Yanmar (allemaal in hal 10). Ook veelgevraagd zijn de leveranciers van belangrijke en soms zelfs onmisbare accessoires voor de watersport in Hall 9, 10 en 11. Hier strekt het aanbod zich uit van SVB, Europa’s grootste dealer in technische watersportuitrusting, tot hightech leveranciers als Garmin en topmerken in vaarkleding. Spinlock biedt voor alle bootfans op de beurs en in de boot.club een speciale veiligheidsgordel aan, een blauwe Altobelt met het bootlogo en witte ‘We love water’-opdruk. En last but not least moet je ervoor zorgen dat je eigen boot voldoende verzekerd is om voorbereid te zijn op stormschade. Jachtverzekeraars zoals Pantaenius en Schomakers (beide in Hal 10) of Kuiper Verzekeringen (Hal 1) kunnen hierbij helpen. Duikliefhebbers kunnen terecht in hallen 11 en 12, waar ze internationale marktleiders zoals Aqua Lung, Cressi, Mares, Padi en SSI vinden, evenals een breed scala aan leveranciers, trainers en aantrekkelijke duikbestemmingen.
Tickets, reis en verblijf
Tickets voor de beurs kosten €19,00 voor boot.club leden online in de ticketshop en zijn geldig voor twee beursdagen. Vanaf dit jaar wordt een bezoek voor gezinnen extra voordelig, omdat kinderen tot en met 12 jaar gratis naar de beurs kunnen en geen kaartje nodig hebben. Vakbezoekers kunnen tickets kopen voor €26,00, waarmee ze vanaf 9:30 uur toegang hebben tot de beurs en de bezoekerslounge. Alle informatie over reizen naar het evenement per auto, vliegtuig of trein, evenals informatie over de Düsseldorf Ticket, is te vinden op www.boot.com. Kampeerders onder de kofferbakfans kunnen overnachten in het Caravan Center van het beursterrein aan de P1, ten noorden van het beursterrein, op staanplaatsen met stroomvoorziening, voor de prijs van €25,00. Tijdens de beurs zijn daar warme maaltijden en drankjes verkrijgbaar in de grote cateringtent. Redelijk geprijsde hotelkamers kunnen worden geboekt via KUONI Tumlare Congress via het boekingsplatform HotelMap op https://www.boot.com/Hotel.
Het huidige boot 2025 themalied ‘We love water’ van de TYE groep, dat je kunt downloaden op www.boot.com, brengt je in de juiste stemming voor het evenement.
De grootste jacht- en watersportbeurs ter wereld
Met meer dan 200.000 bezoekers uit meer dan 100 landen en 1.500 exposanten op 220.000 vierkante meter in hallen 1 tot 17 is boot Düsseldorf van 18 tot 26 januari 2025 ’s werelds grootste jacht- en watersportbeurs. Zowel zeilers als motorbootvaarders vinden er een grote verscheidenheid aan boten, rubberboten, superboten of luxe jachten. De populaire watersporten duiken, surfen, kitesurfen, stand up paddling, skimboarden of kanoën zijn er in alle facetten en met de juiste uitrusting. Aantrekkelijke podiumprogramma’s met de sterren van de scène, de nieuwste trends en een mix van workshops en hands-on activiteiten van hoog kaliber, zowel voor liefhebbers van vrijetijdssporten als voor experts, maken de beurs wereldwijd uniek. Maar behoud van de zee en innovatieve, duurzame technologieën staan ook centraal op boot 2025. In samenwerking met de European Boating Industry (EBI) biedt het blauwe innovatiedok in hal 10 een unieke dialoogvorm met politieke, economische, technologische en media-expertise. Daarnaast zullen er weer twee vuurtorens voor oceaanbescherming aan boord zijn: De prestigieuze “ocean tribute” award met partners Prins Albert II. Foundation en German Ocean Foundation en de campagne “love your ocean” met een stand in hal 11.
lees ook: https://www.bootmag.be/2024/11/19/duiken-is-fascinerend-vanaf-het-allereerste-begin/